Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Aktualności

Wycieczka klas drugich gimnazjum

Drukuj
Utworzono: piątek, 22, czerwiec 2018

IMG-e2dff60ec395df28e0f7ba38ff12c6c7-V

W dniach 13 – 15 czerwca br. uczniowie klas drugich gimnazjum uczestniczyli  w trzydniowej wycieczceZator – Wieliczka – Kalwaria Zebrzydowska – Kraków – Ojców.
          Już w pierwszym dniu naszej wyprawy mieliśmy dużo wrażeń, ponieważ rozpoczęliśmy wycieczkę od Parku Rozrywki Energylandia, gdzie każdy z nas znalazł coś dla siebie. Skorzystaliśmy tam z bardziej lub mniej ekstremalnych atrakcji, widzieliśmy też  pokazy motocykli i rowerów, występy magików.
           Kolejny dzień to zwiedzanie kopalni soli w Wieliczce, gdzie zapoznaliśmy się ogólnie z historią kopalni oraz ze sposobami wydobywania soli w dawnych czasach. Jednak największe wrażenie zrobił na nas przepiękny wystrój Kaplicy św. Kingi. Jeszcze tego samego dnia pojechaliśmy do Kalwarii Zebrzydowskiej. Tam zwiedziliśmy klasztor, który słynie z obrazu Matki Bożej Kalwaryjskiej i Misterium Męki Pańskiej Wielkiego Tygodnia.
         Trzeci dzień to zwiedzanie najważniejszych zabytków Krakowa - Wawel i Stare Miasto, a tam Kościół Mariacki, Sukiennice, pomnik Adama Mickiewicza, przy którym zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie. Ostatnim punktem naszej wycieczki był Ojcowski Park Narodowy, gdzie między innymi widzieliśmy charakterystyczny krajobraz dla tego terenu,   a więc zjawiska krasowe i ich formy – słynną Maczugę Herkulesa i zamek w Pieskowej Skale. Po wspólnym obiedzie wyruszyliśmy w drogę powrotną do Grabowca. I chociaż zmęczeni, ale radośni, ze śpiewem na ustach szczęśliwie dojechaliśmy do celu.
        Opiekunami wycieczki były wychowawczynie klas: Aleksandra Chilewicz i Zofia Bednarczuk oraz ksiądz Paweł Kostrubiec.

Rok Patrona

Szkoła dla Niepodległej

sto lat niepodległości

O Grabowcu

Europejski Fundusz Społeczny

Polsko-Niemiecka Współpraca Młodzieży

Copyright 2012. Joomla Templates 2.5 | Zespół Szkół w Grabowcu im. Henryka Sienkiewicza | Administrator strony UNIDEB